26 °
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
YATSI'YA
KALAN SÜRE 1 SAAT 0 DAKİKA
Medya

Fatih Portakal'ın Mersin Şehir Hastanesi ile ilgili yalan haberi sebebiyle FOX TV'ye ceza kesildi

FOX TV, Fatih Portakal’ın sunduğu Ana Haber Bülteni’nde Mersin Şehir Hastanesi ile ilgili yapılan yalan haber sebebiyle RTÜK tarafından para cezasına çarptırıldı.

Fatih Portakal'ın Mersin Şehir Hastanesi ile ilgili yalan haberi sebebiyle FOX TV'ye ceza kesildi
0 YORUM YAP

RTÜK, yalan haberlere sessiz kalmadı. FOX TV, Tele 1 ve Halk TV’ye asılsız haberleri sebebiyle para cezası kesti. RTÜK, dün gerçekleştirilen toplantısında Fatih Portakal'ın sunuculuğunu yaptığı FOX Ana Haber Bülteni'nde Mersin Şehir Hastanesi ile ilgili provokatif haberin "doğruluğundan emin olunmaksızın yayınlanamaz" hükmüne aykırılık teşkil etmesi sebebiyle kanala idari para cezası verdi.

Tele 1’de IŞİD yalanı

Tele 1 isimli kanal tarafından yayınlanan "18 Dakika" programında, "Türkiye'nin IŞİD ve El Nusra gibi örgütleri desteklediği" yönündeki yorumların Türkiye'nin saygınlığını zedeleyici nitelikte olduğu değerlendirilerek kanala idari para cezası müeyyidesi uygulandı.

Ayrıca Halk TV'ye RTÜK tarafından gönderilen ikame programları bildirilen tarih ve saatin dışında yayınlamış ve yükümlülüğünü yerine getirmemiş olması nedeniyle idari para cezası kesildi.

 

Reklam sınırını aştı lisansı gitti

RTÜK, Doğu TV'ye bir saatlik yayın içinde 22 dakika 53 saniye reklam yayınlayarak saatlik reklam süresi olan 12 dakikalık sürenin aşılması nedeniyle en ağır yaptırımı uyguladı. Daha önce kuruluşa verilen müeyyideleri de dikkate alan Üst Kurul, kanalın yayın lisansını iptal etti.

Meltem TV ise "Sağlık ve Yaşam" isimli programda KOAH ve prostat rahatsızlığı ile ilgili sağlık beyanında bulunulduğunun tespit edilmesi sebebiyle 10 gün geçici yayın durdurma yaptırımına uğradı.

Sağlık beyanında bulunarak çeşitli ürünlerin tanıtımını yapan 1 An TV ve Halk Euro isimli kanal da aylık brüt gelirinin yüzde 5'i oranında idari para cezası ve 5 kez program durdurma müeyyidesi aldı.

Üst Kurul'dan Park TV, Mega Müzik, Gala TV Plus Müzik ve Ful TV isimli kanallara da 6112 sayılı kanundaki çeşitli hükümlerine aykırı yayınları nedeniyle idari para cezası müeyyidesi uygulanması kararı çıktı.